Tuesday, October 25, 2011

bagus atau tak bagus

ada satu cerita. kejadian ini berlaku di dalam kelas.. terdapat 3 orang pelajar iaitu ali abu dan ahmad.
     
     ali dan abu sedang leka berbual di sebelah ahmad yang sedang mengulangkaji pelajar.. ahmad terasa sedikit terganggu dengan perbualan mereka namun dia berfikiran positif dengan menganggap mereka berbualkan sesuatu yang berilmiah...

   tiba-tiba, ali cuba mengajukan soalan kepada ahmad " Mad, buku apa yang hang baca itu"
ahmad berkata" aku sedang baca buku ekonomi nie, awat ali?"

ali membalas " takla, aku bukannya apa.. tgk hang khusyuk sangat membaca, bagus sangat ka buku tu?"

"ali oii, aku pun tak reti la nak kata buku nie bagus atau tidak sebab ikut orang la rasa macam mana, satgi aku bagus, orang lain kata tak bagus.. susah pula. Tapi, bagi aku mudah ja.. LAGI BAGUS kalau buku ni kita baca sama-sama, itu ja pendapat aku ja... " ahmad memberikan jawapan..

ali"..............(terdiam)

Abu kata" hang tak paham-paham lagi ka ali oii, dia perli hang tuh"

ali "yaka.? pergi berlalu ke tempatnya dan membuka beg serta mengeluarkan buku untuk dibaca...

Tamat..

                                                                                           pengajarannnya... fikirkanlah

No comments:

Post a Comment