Friday, June 17, 2011

Berjalan masa cuti

Pada hari isnin bersamaan 6 june 2010 syawal bersama-sama sahabat syawal pergi berjalan-jalan untuk mengisi masa cuti ini. Syawal, ikhwan zulhelmi, adib dan najmi or jimmy pergi ke matrikulasi kedah, canglun. Tetapi sebelum itu, kami bertiga kecuali najmi pergi makan kenduri kat rumah tahqif kerana perkahwinan kakaknya.

 
 

Bukan nak cerita pasal kenduri la, pasal pergi canglun nihh. Selesai makan kenduri kami balik la rumah syawal kerana hendak tunggu najmi mai rumah.. Nak tengok apa lepa buat? Adib kiri, ikhwan kanan.. Lambat betul la najmi nie...

 
 


 
 

 
 

Oklah.. Duk tunggu najmi mesej dulu dengan kawan-kawan kan adib. Then cerita kat lepa nak kuaq dengan orang yanghampa duk berebut.

 
 

Setelah najmi sampai kat rumah, bermulalah perjalanan kami dengan dimulai dengan doa naik kenderaan yang syawal baca dalam hati..kemudia, berlakulah berbalahan sedikit tentang tempat yang hendak di dituju…. Ada kata yang p arau, ada yang nak p yang, ada yang nak p queenbay, ada yang nak p peneng. Bagi syawal hampa duk bertengkaq pun takdak guna aiihh.. P isi minyak dulu, lepas tuh baru kita bincang p mana. Kalau setakat minyak ada 2 bar ja, toksah duk hingaq la.. Haha taleh p mana pun.. Pusing alor staq jaa..

 
 

Kesimpulannya, tersetuju semua nak pergi bekas matrix ikhwan z di canglun. Di sini dia berjaya menamatkan pergajiannya selama satu tahun dan memperoleh keputusan yang cemerlang. Taniah syawal ucapakan.

 
 

 
 


Apa ni ikhwan, usha sapa kat atas tuhh…
 
 


Ni pula adib, nak buat cerita titanic ka.

 
 

 
 




Persekitaran kolej matrikulasi canglun(gajah mati)

Canglun di ambil sempena perkataan siam yang membawa naksud 'gajah mati'

Kata salah seorang lecture ikhwan zul



Kami nak balik dah, selamat tinggal changloonnn.

 
 

 
 

Baik lah, kemudian kami meneruskan perjalan ke Lye Huat Garden. Mesti orang yang di luar kedah bahkan orang kedah pun tak tau apa tempat ini kan. Jadi syawal nak buat promosi cuti-cuti malaysia la. Lye Huat Garden ini merupakan tempat seakan-akan memuzium yang menempat pelbagai arca atau barang dari negara china.sebagai contoh, arca Terra Cotta, Lorong nostalgia, mini langksap dan ada mini zoo.. Memag besh la tempat ni kalau tengok dari luar. Kalau tengok dari dalam memang tak dapat terluah dengan perkataan.. Hampa p tengkok la sendiri

 
 

Bawah nie garden dia la:


 
 

 
 

Bawah ini pula benda yang ada kat dalamnya...

 

 
 

Hampa mesti hairan kan kalau syawal katakan tadi kalau tengok kata dalam tak terucap dengan kata-kata kerana kami tak masuk pun… haha, disebabkan oleh masa yang tidak mengizikan. Tempat itu dah nak kena katup, jadi kalau masuk mesti tak puas nak jalan-jalan kat dalam tuh.. Nasihat syawal kalau nak pergi kena pergi awal-awal dan buat persediaan yang sempurna baru percutian kita seronok.!!!

 
 

Tak caya tengok la muka mereka nie

Najmi, adib dan ikhwan


 
 

 
 


 
 

 
 

Dari raut wajah mereka yang ansem-ansem belaka nioe. Ternyata perjalanan kali ini tersangat yang menarik bagi mereka ini…