Tuesday, April 2, 2013

Segala yang kita lakukan mematangkan kita :)

Cuti pertengahan semester hampir tiba, dua hari sahaja lagi.. Memang minggu terakhir terlalu mencabar jiwa, memikirkan rumah, memikirkan asigment, group asigment, due date kena hantaq asigment, exam mid term, latihan ragbi, program sana sini, situ situ.. HAHA!! bila termenung memikirkannya memang agak terbeban di situ..

Ya Allah, berikanlah hambaMu kekuatan untuk menghadapi semua ini dengan mudah. Tak mudah namun tak susah.. Anda pasti boleh syawal. Jadikan semua ini sebagai cabaran untuk diri anda syawal.. anda pasti boleh melakukan.. tiada yang mustahil dekat dunia ini kecuali anda takut untuk melakukannya.

Namun, termenung syawal sendiri apabila memikirkan apa yang perlu diutamankan, kekadang diri ini tak tahu apa yang perlu dilakukan dahulu. Kekadang kita dh fikirkan nak buat sesuatu benda itu, tetapi terberhenti di tengah jalan.... dan mengambil keputusan untuk buat benda lain dulu.. 

Apa pun yang terjadi, syawal berdoa agar dapat menjawab exam bisnes law dengan jaya, membuat banner untuk program Lantunan Marhabah anjuran Pusat Islam dan Masjid Al-Syafie Bukit Kachi. Doakan syawal berjaya dapatkan idea untuk mendegisn banner itu program tersebut. Aminnn...

Jom baca buku... nk exam malam ini..
*tombiroulast


No comments:

Post a Comment