Sunday, December 14, 2014

Soal Lelaki siapa yg kisah?

Kita tengok dalam barisan kabinet mesti dan Menteri pembangunan Wanita. Kenapa tiada Menteri pembangunan Lelaki? Nampak tak diskriminasi terhadap gender?

wakaka... Biaq p dekat depa la syawal oi...

Lanie, ceq nak kongsi kisah seorang lelaki. Perempuan di luaq sana harap menghargai lelaki mcam nie sbb sejuta dalam 1. Jeng jeng jeng... Semoga terlayann...

Assalamualaikum.

encik S

Soal Lelaki..

Selalu sngt dah dengar orang puji perempuan, perhiasan dunia n bagai.., tapi jarang dengar org puji lelaki..,, so, hari ni kita puji org lelaki hbis-hbisan..,  (kalau bukan kita siapa lagi kan..hehe)...

Siapa LELAKI..?

LELAKI adalah ciptaan TUHAN yg paling indah. Dia mula untuk bertolak ansur dari umur yang sangat muda.

Dia korbankan coklat 🍫nya.. untuk adik beradik 👭nya.

Dia korbankan impian.. hanya untuk melihat orang tua nya tersenyum.

Dia membelanjakan kesemua duit 💸untuk beli hadiah untuk .. yang dia cinta .. hanya untuk melihat dia tersenyum.

Dia korbankan kehidupan masa muda nya hanya untuk isteri dan anak2👭👬.. dengan bekerja lewat malam🕚 😴 tanpa sebarang keluhan.

Dia bina .. masa depan mereka sekelurga 👪dengan membuat pinjaman daripada bank dan membuat bayaran balik sepanjang hayatnya.

Dia telah pun bersusah payah tapi masih dimarahi ibu , isteri dan boss .

Kehidupan dia berakhir hanya untuk bertolak ansur demi kebahagiaan orang lain

Kalau dia keluar rumah , org kata dia lalai 😎

Kalau dia duduk dirumah, org kata dia malas 🙇

Kalau dia marah anak2 , org kata dia raksaksa👺

Kalau dia tak marah, org kata dia lelaki yang tak bertanggungjawab

Kalau dia tak benarkan isteri bekerja, org kata dia seorang yang mengongkong

Kalau dia benarkan isteri bekerja, org kata dia makan hasil isteri.

Kalau dia dengar cakap emak , org kata dia anak emak 

Kalau dia dengar cakap isteri , org kata dia kena Queen Control 

Hargailah setiap lelaki dalam hidup anda. Anda tidak akan pernah tahu apa perngorbanan yang sudah dilakukan buat anda.

Berbaloi dihantar ke semua lelaki supaya mereka tersenyum  & kepada semua wanita  supaya mereka sedar yang lelaki itu amat berharga..hho..,,




Like dan share!!!