Monday, January 28, 2013

Berikan Hambamu Kekuatan.


Dalam hidup ini, mesti kita pernah terjatuh tersungkur kan? Lalu kita bangkit menyapu luka mengagahi diri untuk bangun semula. Melalui pergalaman kita terjatuh itu dan merasai kesakitan apabila terluka, kita bagaikan disuntik satu aura untuk bangkit semula untuk mecapai kejayaan. Aura tersebut adalah nikmat daripada Allah swt untuk membantu kita untuk pulih daripada kegagalan dan bersemangat untuk mencapai kejayaan. Namun, kenapa sejak kebelakangan ini, terasa hati ini sangat jauh daripaNya. Semakin dekat aku menghampiri, semakin jauh pula engkau daripada ku. Andai daku membuat khilaf, maafkan hambaMu yang jahil ini. tunjukkan aku jalan yang diredaiMu. 

Kadang-kala aku lupa akan nikmatMu, sesungguh aku seorang yang pelupa. Kadang-kala aku sorang yang sangat bersyukur namun jauhilah aku drpd sifat riak. Memang hidup terasa siksa tanpa rahmatMu. Tanpa hidayahMu aku lemah, aku lemah dengan hasutan syaitan, aku mampu melawannya tanpa rahmatMu. Terasa diri ini sangat lemah. 

Aku memohon, kembalikan dari aku yang dulu. Yang selalu terjaga di sepertiga malam untuk bersujud padaMu, Yang selalu bersendirian mengenangkanMu, yang selalu meminta keampunan daripadaMu. Memang senang untuk aku menjauhikan diriku daripadaMu, namun amat sukar aku untuk mendekatiMu. Oleh itu, permudahkan urusan hambaMu ini. Berikan aku kekuatan esok untuk menghadapi hari yang mendatang 

Sesungguhnya, aku mudah tertewas, mudah terjatuh, mudah tertipu dengan hasutan syaitan. Berikan daku kekuatan untuk bertahan.


No comments:

Post a Comment