Saturday, October 26, 2013

Mengemis cebisan semangat

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ketemu lagi kita di arena luahan rasa, erti, jiwa, gusar, perasaan, pengalaman..

Di sini syawal cuma nak berkongsi apa yang syawal kutip sepanjang hidup sepanjang 20 tahun lebih ini. Kita kena tahu, apa yang kita lakukan di dunia ini tidak akan 100% akan memenuhkan permintaa n orang terhadap kita. Ada kalanya kita perlu berani untuk mengatakab tidak untuk sesuatu yang kita tidak suka. Perlu berani menyatakan yang kita tidak suka. Senang agar jenis dan berbeda agar semua orang tahu.

Itulah kelemahan syawal. Yang tak mampu untuk menyatakab tidak. Yang selalu menyatakan ya. Yang selalu menurut apa saja orang lain mahukan. Syawal adalah orang yg penuh dengan kelemahan. Tak ada kelebihan langsung. Cuma syawal satu sahaja, syawal suka membahagiakan orang di sekeliling syawal. Cuba untuk membahagiakn kawan-kawan walapun diri yang merana. Bagi syawal kawan adalah anugerah, satu pemberian yang perlu kita hargai. Maafkan syawal jika tak sempuna untuk membahagiakan kamu kawan. Mungkin itu adalah silap syawal sendiri yang yang memahami kamu.

Kawan ada yang datang yang pergi. Sahabat adalah orang yang selalu bersama kita di dalam suka dan duka. Mungkin syawal terlupa dengan sahabat yang selalu ingtkan syawal. Kamu sibuk mengejar bayangan yang tak pasti. Walaupun bayangan itu terus hilang meninggalkan kamu.

Hazazi. Maafkan syawal kerana terlupakan kehadiran kamu yang pernah hadir dalam hidup syawal. Walaupun hanya sekejap kita menjadi roomate. Namun kenangan kita bersama tidak syawal lupankan. Maafkan syawal kalau tak dapat nk melayan kamu sembang tengah malam sebabnya ceq tidoq awal. Terima kasih sebab selalu jaga syawal apabila kamu tak dapat tidoq. Selali juga syawal perasaan kamu tak tidoq sebab kamu memang tak dapat tidoq malam.

Khas untuk awak... Tq hazazi