Thursday, July 31, 2014

Antara instrument kewangan yang anda boleh pilih..

Tempat di mana syawal berkerja....
Seronok tgk anak-anak perantauan di bandar di kota raya pulang ke kampung dengan kereta-kereta besaq ada yang bmw, honda peugeot putih,ford, nissan dan lain-lain. Terfikir untuk berjaya kita mesti berhijrah daripda satu tempat ke tempat lain. Jangan berada di suatu tempat itu sepanjang hidup anda.. Tahniah saya ucapkan kepada anda. Setiap bidang yang ada ceburi anda ada hak untuk berjaya. Yang penting apabila anda di atas jangan lupa anda pernah bermain di bawah.

===Cara orang kurang cerdik fikir====
Bagi orang yang kerja makan gaji seperti sektor kerajaan anda akan mendapat gaji tetap mengikut gred dan secara purata saya bagi sebanyak RM 5000. anda ada kontrak sampai la awak pencen. Kemudian awak didatangi penjual kereta mewah. Alah gaji awak bawak, boleh beli kereta honda accord ini cuma bayar rm 1500 sebulan boleh dapat kereta maaa. beli la... Penjualan selesai. Pembeli tersebut lebar. Ini adalah gaya pemikiran orang kurang cerdik kerana anda membelanjakan wang tersebut ke tempat yang tidak memberikan keuntungkan dan benda itu menjadikan liabiliti kepada anda disebabkan anda terpaksa menanggung kos maintainance seperti petrol, services dan aksesori. Hal ini akan mengeringkan poket anda. Lain la anda anak orang kayaaaa.. 

===Cara orang pandai berfikir====
Bagi orang yang bermatlamat berfikir bagaimana untuk menggandakan wang tersebut supaya menjadi banyak tetapi orang kita gemar masuk skim cepat kaya(skim pak man telo) drpd masuk pelaburan yang profesional di negara kita. Di bawah saya akan listkan tempat yg sesuai utk melabur. Ada dengar cerita kawan yg ingin melabur emas. Namun, kalau anda tiada ilmu. InsyaALLAH anda akan ditipu. Benda itu memang terjadi. Nasihat saya tanya kepada orang yg arif. Orang yang pndai akan berfikir untuk menjamin kelangsungan hidup dalam tempoh 20 ke 50 tahun akan datang. Adakah kamu jamin yang kamu akan bekerja seperti hari ini untuk hari esk? cuba jawab persoalan saya.

+++++Tempat untuk melabur

1. Hartanah.
2. Emas.
3. Perak.
4. Takaful/Insurans(bagi syawal mohon elakkan, nak tahu kenapa boleh pm)
5.Unit amanah.
6. Bon.
7. Warran.
8.Saham.

Dalam kesemua ini pelaburan yang paling selamat dan pulangan tinggi adalah takaful, kedua saham ada pelaburan yang keuntungan 'quick' dan risky dan ketiga adalah unit amanah paling tak ada risk.

Bagi usia muda syawal galakkan anda bermain dengan istrumen saham dahulu. Tetapi yang pertama sekali anda mesti ada TAKAFUL. Serius cakap. Nak tulis panjang. Kalau nk dapat free consultation boleh pm atau emai syawal. 

encik s,
sila bertindak jika anda ingin ubah hidup anda.
Sebarang urusan boleh hubungi syawal melalui FB
atau personal adviser,
Sms wechat whatsapp
Syawal - 0125462297
Kenapa syawal gemar anda menyimpan dengan takaful? banyak manfaatnya. Sebabnya anda telah menjamin kehidupan dan dalam tempoh 20 ke 50 tahun lagi. Kemudia anda boleh melabur di instrument kewangan lain dengan senang hati.




Like and share.

No comments:

Post a Comment