Thursday, January 22, 2015

Apa yang anda lakukan di universiti?

......

Perkongsian yang baik...

Cerita zaman saya belajar U dulu sekitar tahun 2003..
.
Bagaimana saya mengatasi masalah tak cukup duit belanja..
PTPTN ada, tapi dah habis dijolikan. hehe..
.
Ini antara yang saya lakukan, jika anda rasa bermanfaat, sila copy je..
.
1- Saya pernah curi-curi menjual Hot Dog rebus di dalam kawasan asrama. Warden taktau, kalau kantoi ni memang susah saya dibuatnya.. Satu malam biasanya saya boleh dapat RM 150.. lumayan tu..hehe
.
2- Saya juga pernah membuka servis PRINTING assignment. Memang sangat tinggi permintaannya. 
.
3- Saya juga pernah menjual MAGGIE - siap masak & belum dimasak. Yang siap masak, penghantaran percuma ke bilik asrama. Mereka pun happy!
.
4- Saya juga pernah menjual topup..tapi tak bertahan lama, pasal persaingan yang sangat sengit antara member-member yang lain..
.
.
Seriusly, masalah duit tak cukup saya berjaya diselesaikan. Dan pada masa tu, saya mula belajar ilmu pengurusan kewangan..
.
Jika anda mempunyai masalah yang sama, nasihat saya cuba fikirkan apakah idea bisnes lagi yang anda boleh lakukan..
.
Sebenarnya ada banyak lagi yang nak dikongsikan..Zaman sudah berubah.. kini generasi student berniaga di internet.
.
Nak idea berniaga di internet tak?
.
Cukup 20 Like, saya sharekan lagi idea2 tersebut. Boleh LIKE sekarang?

cc. syed azhar.

No comments:

Post a Comment