Thursday, January 22, 2015

Bagaimana untuk menguruskan hutang?

.......

===Penyelesaiaan Hutang===
Sedih melihat apabila belum muslim, menjual al-quran. Orang muslim, di manakah anda? tidur.. Sedih melihat apabila belum muslim menjual buku-buku hadis dan sunnah.. muslim? dimanakah anda? Seorang mereka diberikan hidayah oleh Allah swt kerana insan-insan yang berjuang untuk terus hidup di muka bumi ini. Kerana agama Islam adalah untuk umat manusia. Segala penyelesaian di dunia ini apabila dirujuk di dalam al-quran insyaALLAH ada jalannya.
Cuma kita malas. Kalau malas saya memang tak mampu buat apa-apa. Terpaksa menelan bulat-bulat hakikat yang sebenar. Apa hak kita diambil orang lain. Anda hanya tahu merungut tanpa mahu berusaha untuk mencari jalan penyelesaiaan.
Tiga perkara yang dilarang oleh Islam dalam sektor kewangan adalah riba, gharar dan maisir. Manakan tidak apabila gua kecik-kecik dahulu, ramai sahaja orang Islam di 4D, toto, dan sebagai. Mereka menganggap itu sebagai satu kebanggaan jika pernah bermain judi(maisir). Oleh yang demikian, tidak hairanlah apabila kita membawa konsep yang di anjurkan oleh al-quran dan sunnah mendapat tentangan dan cabaran. Pesanan untuk diri ini juga untuk kita lebih berani dan bekerja kuat.
Ingin dapatkan perancangan kewangan yang sistematik.
Hubungi saya untuk keterangan lanjut.

encik S,
Islamic Financial Planner,
Ikhlas Consultation and sevices,
012 5462297.

tombiroulast@gmail.com

No comments:

Post a Comment